تاريخ : 1 / 8 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
در بخشی از نمایش طنز خنده بازار، یک مرد روستایی با مراجعه به یک جلسه شبه دولتی می گوید: «ما آواره هستیم. خانه های ما به زیر آب رفته است. سدی ساخته اند و ما الان جایی برای زندگی نداریم. و هیچ پولی هم به ما نداده اند».

به گزارش سلام گتوند مجموعه تلویزیونی طنز “خنده بازار” که از شبکه سوم سیما پخش می شود در برنامه یکشنبه مورخ ۲۸/۰۷/۱۳۹۲ ، بی توجهی و تناقضگویی مسئولان وزارت نیرو درخصوص آواره شدن روستائیان و عشایر بختیاری منطقه آبماهیک را سوژه قرار داد.

 انعکاس به نقل از  آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، در بخشی از نمایش طنز خنده بازار، یک مرد روستایی با مراجعه به یک جلسه شبه دولتی می گوید: «ما آواره هستیم. خانه های ما به زیر آب رفته است. سدی ساخته اند و ما الان جایی برای زندگی نداریم. و هیچ پولی هم به ما نداده اند».

مرد روستایی در ادامه نمایش، می گوید: «وقتی این سد را ساختند، لاشه های نمکی در آن پیدا شد. آب سد شور شده و کسانی که خیار کاشته بودند، الان “خیارشور” برداشت می کنند».

در ادامه این نمایش، شخصی (که به نظر می رسد سازنده سد است) رو به مرد روستایی می کند و می گوید: «این سد را ما ساخته ایم و هیچ مشکلی ندارد».

و سرانجام مرد روستایی، سازنده سد را با بیل دنبال می کند و هر دو از صحنه خارج می شوند.

گفتنی است در جریان آبگیری سد گتوند علیا در شمال شرق خوزستان ۴۵ روستا به زیر آب رفت و هزاران نفر از روستاییان و عشایر بختیاری آواره شدند. همچنین جانمایی غیرعلمی این سد و بی توجهی به معضل وجود معادن نمکی در منطقه موجب شوری آب کارون و اعتراض گسترده کشاورزان در گتوند، عقیلی، شوشتر و پائین دست جلگه خوزستان شد. آوارگان سد گتوند که هیچ پولی بابت خانه ها و زمینها و مراتع خود دریافت نکرده اند، در ماههای پایانی دولت محمود احمدی نژاد و روزهای آغازین دولت حسن روحانی بارها دست به تجمع مسالمت آمیز در مقابل فرماندری لالی و استانداری خوزستان زده اند ولی پاسخی از مسئولین وزارت نیرو و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دریافت نکرده اند.

به گزارش ایبنانیوز، سکانس پایانی طنز “خنده بازار” یعنی تلاش مرد روستایی برای کوبیدن بیل بر سر مسئولان سد، نمودار وضع شکننده اجتماعی و امنیتی در بین روستائیان و عشایر بختیاری سد گتوند است که باید مورد توجه وزارت اطلاعات و سایر مجموعه های امنیتی کشور قرار گیرد.

این هم گزارشی از نمک هایی که میراث طبیعی شهروندان ایران بود و اکنون با آب سد گتوند به خورد خوزستانی ها داده شده است:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: