تذکر سادات ابراهیمی درباره سد گتوند و پل گرگر به وزیر نیرو
تاريخ : 15 / 7 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند گفت: به وزیر نیرو در خصوص تعمیر و مرمت پل تاریخی گرگر در شوشتر، عدم اجرای عملیات انتقال نمک از سد گتوند و اجرا نشدن پروژه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی شهرستان‌های شوشتر و گتوند به وزیر نیرو تذکر کتبی داده شد.

به گزارش سلام گتوند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم شوشتر و   گتوند، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی درخصوص تذکر به وزیر نیرو   اظهار داشتند: مرمت و استحکام بخشی پل گرگر زمان زیادی برده و نگرانی های  بسیاری را برای مردم بوجود آورده است.

نماینده مردم در مجالس هشتم و نهم با اشاره به اینکه وزارت نیرو توان مالی   زیادی دارد، تاکید کردند: توان مالی وزارت نیرو بسیار زیاد است و مداخله در   پروژه‌ای مانند پل گرگر پروژه ای بسیار کوچک به شمار می‌آید و در این باره وزارت   نیرو باید سرعت عمل را چاشنی فعالیت خود کند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان  ضمن ابراز تاسف ازمشکلات شوری آب کارون ناشی از احداث سد گتوند که به کاهش کیفیت آب آشامیدنی و زراعی و نگرانی مردم حوزه ی مسئولیت خود منجر شده است گفتند: متاسفانه وزارت نیرو همچنان از اجرای تعهدات خود در خوزستان شانه خالی می کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص مکلف شدن وزارت نیرو به ایجاد شبکه های آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سدها اظهار داشتند: متاسفانه وزارت نیرو در خصوص تکالیف خود در این قانون و اغلب وظایف خود سرباز، می زند. 

ایشان در ادمه افزودند: پروژه های زیادی در حوزه انتخابیه انجام شده ولی هنوز مشکلات جدی در تامین آب و یکپارچه سازی اراضی وجود دارد که مدیران استانی و ملی باید در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی همچنین خاطرنشان کردند: کشاورزان مشارکت کننده در احداث شبکه های آبیاری 1و2 که توسط وزارت نیرو احداث شده به دلیل طولانی شدن بهره برداری از این پروژه ها دچار معوقات بانکی شده اند و لذا حساب کشاورزان مذکور مسدود شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان ابراز امیدواری کردند: با توجه به قول مساعد وزیر سابق نیرو که موضوع را در هیات دولت مطرح خواهند کرد انتظار می رود که وزیر جدید، مشکل معوقات بانکی را از طریق تصویب اعتبار مورد نیاز از هیات دولت اخذ کند و سپس بانک کشاورزی تصفیه کرده و مشکل کشاورزان حل شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: