رفع عطش در ماه رمضان با طب سنتي
تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص طب سنتي گفت: مصرف عرقيجات در ماه رمضان توصيه نمي‌شود، زيرا اين نوشيدني‌ها خنك كننده كبد هستند و نه خنك‌كننده بدن.  
اقباله ذاكر حسيني  با تاكيد بر مصرف نوشيدني‌هاي ولرم در وعده‌هاي افطار، اظهار كرد: به دليل طبع سرد بدن لازم است در وعده افطار از نوشيدني‌هاي ولرم همراه با مواد داراي قند طبيعي مانند خرما، عسل يا انگور شيرين استفاده شود، چرا كه اين مواد شيرين علاوه بر تنظيم قندخون بدن خاصيت سم‌زدايي نيز دارند.  
وي درباره مواد غذايي پيشنهادي در ماه رمضان كه به رفع عطش كمك مي‌كنند، بيان كرد: دم كردن برگ خشك نعناع و يا مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت و نوشيدن آن بين افطار تا سحر موجب رفع تشنگي خواهد شد.  
ذاکر حسيني افزود: در ميان عرقيات تنها كاسني خاصيت خنك‌كنندگي بدن را دارد، از اين رو پيشنهاد مي‌شود نوشيدني هايي مانند خاكشير را با كمي كاسني و گلاب مخلوط كرده و سپس استفاده كرد.  
اين متخصص طب سنتي، تمبر هندي را به عنوان يكي از مواد غذايي مفيد در ماه رمضان معرفي كرد و گفت: خيس دادن تمبر هندي و صاف كردن آن و سپس مخلوط آن با عسل و تهيه به صورت شربت، نوشيدني مفيدي براي رفع يبوست در ماه رمضان محسوب مي‌شود.  
وي افزود: مي‌توان از دم كرده ليمو عماني و همچنين مخلوط زردآلوي تازه همراه عسل نيز به عنوان مواد غذايي مناسب جهت رفع عطش و سنگيني معده استفاده کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: