شوراها در انتخاب شهردار عجله نکنند
تاريخ : 8 / 4 / 1392برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان گفت: توصیه می‌شود که شوراهای جدید شهر کار خود را با تنظیم برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت چهارساله شروع کنند، به مصوبات و تعهدات شوراهای قبلی پایبند بوده و بر هزینه‌های شهرداری نیز نظارت داشته باشند.

حمید جولانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) –منطقه خوزستان- اظهار کرد: شوراها از ابتدای کار باید تلاش کنند نیروی انسانی شهرداری را کاهش دهند. به دلیل تراکم بالای نیروی انسانی در شهرداری‌ها احتمال بروز مشکلاتی در پرداخت حقوق نیروها بسیار بالاست و به تبع با وجود این مشکلات، اقدامات عمرانی نیز پیشرفتی نخواهند داشت.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: شوراها باید تلاش کنند که شهرداری‌ها درآمد ثابت داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. همچنین شوراها به شهرداری‌ها برای گرفتن عوارض از دستگاه‌های اجرایی و مردم کمک کنند و با دستگاه‌های اجرایی فرمانداری و استانداری نیز تعامل لازم را داشته باشند.

جولانژاد عنوان کرد: هرچند انتخاب شهردار از اولین وظایف شورها به شمار می‌رود، ولی پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب شهردار عجله نکرده و فعلا از ظرفیت موجود استفاده کنند.

وی ادامه داد: لازم است اعضای شوراها با امور شهری و وظایف خود آگاهی کامل داشته باشند. در صورت تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار، فردی را برای این جایگاه برگزینند که دارای اطلاعاتی دقیق درباره مدیریت شهری باشد و با مدیریت هزینه‌ها و بودجه‌بندی مناسب آشنا باشد تا در آینده شاهد این نباشیم که برای یک شهر چندین شهردار انتخاب شود. در گذشته این موضوع برای کلان‌شهر اهواز اتفاق افتاد و موجب شد شهر و شهروندان ضرر کنند.

وی اظهار کرد: شهرداری مانند یک دولت کوچک است که باید درآمد ثابت داشته باشد تا بتواند برای اقدامات خود هزینه کند. اگر شهرداری انتخاب شود که در امور شهری تخصص نداشته باشد؛ هرچه در اقدامات خود هزینه کند موفق نخواهد بود و در نتیجه کارآیی لازم را نخواهد داشت و شورا نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیرکل امور شهرداری استانداری خوزستان مشورت را لازمه کار اعضای شوراها دانست و گفت: اعضای شوراها در عین داشتن انسجام و وحدت باید مشورت با یکدیگر و احترام متقابل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جولانژاد افزود: انتظار می‌رود شوراها با برنامه‌ریزی مناسب و مشورت برای انحام اقدامات مؤثر در جهت سازندگی و آبادانی شهر و روستای خود، اختلاف سلیقه‌ها را به بیرون از مجموعه انعکاس ندهند.

اداره کل امور شهری استانداری نیز در این شرایط برای مشورت و برقراری تعامل با اعضای شوراها اعلام آمادگی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالا بودن آگاهی اعضای شوراها از وظایف قانونی خود و امور شهری، دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مرتبط ویژه اعضا در استان در حال برگزاری است تا با داشتن شورایی قوی و اعضایی متحد، شاهد سازندگی مطلوب شهرهای استان باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: