رفع مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گتوند
تاريخ : 8 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از رفع کامل مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی موجود در محدوده شهرستان گتوند خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح بندخاکی هروک در این شهرستان اظهار کرد: مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان گتوند برای مردم معضلات زیادی به وجود آمده بود که این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه خاطر نشان کرد: با مساعدت فراوان اراضی استان خوزستان این مشکل برطرف شده و در این زمینه فعالیت آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، بند خاکی هروک پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در شهرستان گتوند به بهره‌برداری رسید.
بند آبخیز‌داری هروک دارای مخزنی به ظرفیت حدود یک میلیون و 500 متر مکعب است که می‌تواند 500 هکتار از اراضی پایین دست را آبیاری کند.
این بند دارای شش متر طول تاج و21 متر ارتفاع است که با 15 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید. پس از افتتاح سد خاکی هروک در شهرستان گتوند و بازدید رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از منطقه کیارس و پل پرزین و مساعد بودن منطقه برای احداث بند خاکی، وی دستور لازم برای آغاز مطالعات احداث یک بند خاکی دراین منطقه را صادر کرد.
جلوگیری از طغیان آب و کنترل سیلاب، افزایش رطوبت زمین و انجام امور آبخیزداری، حمایت از بخش کشاورزی و تامین آب برخی روستاهای مجاور برای انجام امور کشاورزی از اهداف ساخت این بند خاکی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: