سادات ابراهیمی خبر داد: بررسی اعتراضات کاندیداهای رد صلاحیت شده در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراه

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان گفت: اعتراضات آن دسته از کاندیداهایی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها مورد تایید قرار نگرفته است، به هیات عالی نظارت استان واصل شده و این اعتراضات به دقت در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)_منطقه خوزستان، اظهاركرد: بررسی دقیق سوابق و مدارک داوطلبان و استعلام از مراجع چهارگانه و همچنين تحقیقات محلی در خصوص داوطلباني كه اعتراض خود را نسبت به تاييد نشدن صلاحيت‌شان اعلام كرده‌اند، توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان در حال انجام است.

وي با بیان اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی در نظام اسلامی، به لزوم ارائه شاخص‌های کاندیداهای اصلح طبق فرمایشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، توسط علما، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان و اصحاب رسانه اشاره كرد و گفت: برنامه‌ریزی ویژه ای توسط این هیات جهت تعامل با نخبگان و معتمدین استان برای بالابردن مشارکت مردمی که مظهر تحقق حماسه سیاسی است، در دست تدوين است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خوزستان، همچنين بهمئی، عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان و نماینده رامهرمز در مجلس شوراي اسلامي نیز با تاکید بر لزوم ایجاد فضای مناسب و همدلی در استان جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو از همه نخبگان و فعالان رسانه‌ها درخواست كرد در تحقق این امر مهم مشارکت كنند.

وي از آمادگی این هیات برای همکاری با فعالان و اصحاب رسانه جهت تحقق حماسه سياسي در انتخابات امسال خبرداد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای اسلامی و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی، لازم است همه داوطلبان صرفا نسبت به معرفی و اعلام برنامه‌های خود مطابق قانون اقدام و از حاشیه‌سازی به جد خودداری كنند.

بهمئي با اشاره به نظارت دقيق این هیات بر فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها از بررسی گزارش‌ها و تخلف‌هاي احتمالي اين افراد در این هیات خبرداد.

تمیمی، نماینده شادگان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان خوزستان نیز در اين گفت‌وگو با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معتمدین و نخبگان در این برهه زمانی، استفاده از جایگاه و ادبیات مردمی را جهت تحقق و خلق حماسه سیاسی مهم برشمرد.

وي ادامه‌داد: کاندیداهای انتخابات ‌باید از تهمت و افترا به‌شدت پرهیز كنند. هیات عالی نظارت استان به دقت ناظر كليه رفتارهای انتخاباتی و حرکت و منش داوطلبان است.

تميمي با بيان اینکه دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق و مدون تمام توان خود را جهت کاهش مشارکت مردم و ایجاد فضای ناامیدی و بی اعتمادی عمومی در جامعه ايران به کار می‌گیرد، افزود: از همه دست‌اندرکاران انتخابات و کاندیداها درخواست مي‌شود با توجه به مرّ قانون در رفتارهای انتخاباتی نسبت به تحقق و خلق حماسه سیاسی قدم بردارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: