تاريخ : 15 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان گفت: در اکثر کشورهای جهان خطوط انتخاباتی اعمال می‌شود و تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست.

خبرگزاری فارس: خطوط قرمز انتخاباتی در اکثر کشورهای جهان اعمال می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان که شامگاه شنبه در  مهمانسرای سازمان راه و شهرسازی اهواز تشکیل شد اظهار کرد: بعضی از افرادی که با رسانه‌های بیگانه در ارتباط هستند مدعی هستند که نیازی به نظارت بر انتخابات نیست آن‌ها معتقدند زمانی که اراده مردم حاکم باشد باید میدان، باز باشد.

وی ادامه داد: شیوه و نحوه برگزاری انتخابات را قانون مشخص کرده است و این تنها مختص جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه در همه کشور‌ها حاکم است.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با بیان اینکه خطوط قرمز در قانون اساسی همه کشور‌ها حاکم است اذعان داشت: در آمریکا حزب کمونیست حق شرکت در انتخابات را ندارند زیرا معتقدند که کمونیسم برخلاف سرمایه‌داری است و آمریکا یک کشور سرمایه‌داری است.

وی افزود: همانطور که برای آن‌ها به خاطر مصالح کشورشان خط قرمز وجود دارد، در جمهوری اسلامی نیز به خاطر مصالح دینی و حفظ استقلال نظارت‌هایی بر انتخابات وجود دارد.

سادات ابراهیمی با بیان اینکه بیشترین دلیل تقارن زمانی انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری بحث هزینه‌ها بوده است اضافه کرد: هم زمانی دو انتخابات به نوعی باعث افزایش مشارکت ملت می‌شود زیرا مردم نسبت به انتخابات شورای اسلامی عرق محلی دارند و استقبال حداکثری از این انتخابات دارند.

وی افزود: برای اینکه مردم از انتخابات ریاست جمهوری که جنبه ملی دارد، غفلت نکنند این دو انتخابات هم زمان شده‌اند و با استقبال با شکوه مردم نتیجه این دو انتخابات مثبت خواهد بود.

عضو هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تبلیغات برای انتخابات شورای اسلامی چارچوب مشخصی دارد بیان داشت: رای دادن فرد در منطقه‌ای که ساکن نیست غیر قانونی است، اما کاندیدا‌ها می‌توانند در حوزه دیگری غیر از محل سکونتشان کاندیدا شوند.

وی خاطر نشان ساخت: به دلیل اینکه عملکرد بعضی از شوراهای روستایی مثبت نبود مردم تمایلی برای کاندیدا شدن نداشتند و تعداد کاندیدا‌ها کمتر از حد مورد نظر بود، در این مورد به فرمانداری‌ها تذکر دادیم تا اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

سادات ابراهیمی خاطر نشان کرد: در جهت آگاه سازی مردم نسبت به انتخابات باید اطلاع رسانی بیشتری انجام شود و به مردم بگوییم؛ رای دادن آن‌ها در انتخابات، رای دادن به نظام است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: