خاكشير؛ نوشيدني سنتي فصل گرما
تاريخ : 10 / 2 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص طب سنتي با بيان اين‌كه اولين منطقه رشد و استفاده از "خاكشير" ايران بوده و ايراني‌ها هميشه از اين گياه استفاده مي‌كرده‌اند، گفت: خاكشير ماده بسيار مناسبي براي افرادي است كه كبد گرم ( طبع گرم) دارند. اين ماده، خنك‌كننده كبد است.

 دكتر اقباله ذاكرحسيني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار كرد: بهتر است خاكشير به صورت شربت استفاده شود. شربت بايد با آب و كمي گلاب و كمي عسل تهيه شود؛ زيرا شربت آب و شكر موجب مي‌شود كه مزه خوبي از خاكشير حس نشود.

 وي افزود: خاكشير همچنين مي‌تواند در درمان ناراحتي‌هاي پوستي چون آكنه و اگزما موثر باشد. مبتلايان به اين مشكلات مي‌توانند خاكشير را در ليوان آب داغ بريزند و پس از سرد شدن از آن استفاده كنند.

 ذاكرحسيني تصريح كرد: افرادي كه در فصل گرما به سفر حج مي‌روند بهتر است از خاكشير استفاده كنند؛ گرماي هوا، احتمال گرمازدگي را افزايش مي‌دهد و خوردن مقداري خاكشير مي‌تواند از بروز آن جلوگيري كند.

 اين متخصص طب سنتي ادامه داد: خوردن خاكشير هيچ محدوديتي ندارد و حتي مي‌توان در يك ليتر آب، 5 قاشق غذاخوري از اين ماده استفاده كرد.

 وي گفت:‌خاكشير هيچ تاثير مسكني ندارد و نمي‌تواند درد را رفع كند ولي افرادي كه مشكل معده دارند مي‌توانند از آن استفاده كنند. استفاده از شربت خاكشير و كمي عرق نعناع مي‌تواند اين مشكل را حل كند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: