تاريخ : 19 / 12 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: با وجود تأکیداتی که رئیس جمهور در سفر‌های استانی هیات دولت برای حل معضل ریزگرد‌ها در استان‌های غربی و جنوبی کشور داشته، تاکنون هیچ‌گونه اقدام موثر و اثربخشی در این زمینه نشده و این میهمانان ناخوانده همچنان در کشور قربانی می‌گیرند.

 سادات ابراهیمی تصریح کرد: بحث ریزگرد‌های مسئله جدیدی نبوده و موضوعی است که سال‌ها مردم استان‌های جنوبی و غربی کشور را دارای رنج  و سختی کرده، با این وجود گذشت این بازه زمانی موجب نشده که مسئولان به فکر اقدام اساسی برای حل مردم این مناطق کنند.

 وی ادامه داد: بنا بر تأکیدات قانونی وزارت نفت متولی و متصدی اصلی تأمین اعتبارات برای اجرای طرح مالچ‌پاشی در غرب کشور است اما این وزارت‌خانه نیز در تأمین اعتبارات لازم تاکنون نتوانسته به وظایف محوله خود به‌صورت کامل عمل نکرده است.

 سادات ابراهیمی افزود: روز گذشته در شرایطی که سراسر کشور در حال برگزاری جشن درخت‌کاری بود مدارس و نهاد‌های آموزشی استان خوزستان به علت افزایش بیش از حد ریزگرد‌ها در این استان وپیامد‌های منفی این ریزگرد‌ها به تعطیلی کشانده شد.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس و نهاد‌های آموزشی باعث زیان‌های زیادی برای مردم استان خوزستان شده است، گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها راه حل مناسبی برای مقابله با ریزگرد‌ها نیست و باید فکر اساسی برای حل معضل مردم  این منطقه شود.

 عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بحث ریزگرد‌ها مشکلات زیادی را برای سلامت مردم، صنعت  و کشاورزی استان به‌وجود آورده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: