سامان‌دهی و استحکام‌بخشی بقعه امامزاده عبدالله شوشتر
تاريخ : 16 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر از سامان‌دهی و استحکام‌بخشی بقعه امامزاده عبدالله این شهر خبر داد.
 سیدحسین موسوی‌نسب صبح امروز در بازدید از بقعه امامزاده عبدالله شوشتر اظهار کرد: بقعه امامزاده عبدالله شوشتر دارای مشکلات زیادی از نظر استحکام بناست و به این دلیل مرمت و استحکام‌بخشی این بقعه به صورت کاملا کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی در این باره با متولی بقاع همکاری می‌کند، افزود: میراث فرهنگی برای اینکه مرمت‌های انجام شده بر اساس اصول تعیین شده معماری انجام سود با متولی اصلی بقاع همکاری می‌کند و در این باره از همه توان کارشناسی خود استفاده می‌کند.

*ستون‌های بقعه امامزاده عبدالله راست می‌شود
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر با اشاره به برخی مشکلات موجود در این بقعه اظهار کرد: بقعه امامزاده عبدالله شوشتر در حال حاضر به دلیل کج شدن ستون‌های بیرونی در وضعیت خطر قرار دارد و به این دلیل برای رفع مشکلات در این بقعه در حال برنامه‌ریزی هستیم.
موسوی‌نسب افزود: کارشناسان میراث فرهنگی برای کاهش مشکلات در این بقعه از این محل بازدید کرده‌اند و در حال تدوین طرح‌های مورد نیاز برای این بقعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه این بقعه دارای قدمت زیادی است، خاطر نشان کرد: برای حفظ بنای تاریخی این بقعه بر معماران و پیمانکار این بقعه نظارت جدی می‌شود.
*نمای امامزاده عبدالله تغییر می‌کند
سرپرست اداره میراث فرهنگی شوشتر اظهار کرد: نمای بیرونی امامزاده عبدالله شوشتر به دلیل تغییر سنگ‌های فرسوده در نمای این بقعه تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه این نما بر اساس معماری شوشتر تغییر می‌کند، افزود: کارشناسان با بررسی نوع سنگ‌های موجود در منطقه سنگ منطقه «خرمن‌خاک» شوشتر را تائید کرده و قرار است سنگ‌های فرسوده این بقعه با این سنگ‌های تعیین شده تعویض شود.
بقعه امامزاده عبدالله شوشتر با شماره ثبت 364 در ردیف آثار ملی میراث فرهنگی قرار گرفته است و نخستین بنای آن به دوران «المستنصربالله» خلیفه عباسی ساخته شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: