سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در گتوند
تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در سالهای اخیر از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند که گاهی تمام دارایی یک خانواده است در گتوند دیده و شنیده شده است.

سلام گتوند: چند سالی است که گتوند هر از چندگاهی شاهد یک سرقت کلان است. از سرقت مسلحانه طلافروشی در روز روشن و سرقت از بانک ملی گرفته  تا سرقت های به ظاهر کوچکی که زیاد به چشم نمی آیند ولی گاهی این سرقت ها تمام دارایی یک خانواده است.

عصر روز پنج شنبه 28 دی ماه بود که خبر سرقت از طلافروشی عزیزی در شهر پیچید. انبوه جمعیت کنجکاو در محل حادثه پرسه می زنند و بازار گمانه زنی ها در مورد هویت سارقان، نحوه سرقت و ..... گرم است.

اما در میان بازاریان این گمانه زنی ها با ناراحتی بیشتری صورت می گیرد . شاید سوژه بعدی آنها باشند.

نیروی انتظامی نیز در صحنه حاضر است و به دنبال سرنخ برای دستگیری سارقان است. بازبینی فیلم دوربین های مداربسته و تحقیق و تفحص از بازاریان و همسایگان و .... ادامه دارد.

در این سرقت که تمامی طلاها به سرقت رفتند گفته می شود که 2 نفر ساعت 2 عصر در هنگامی که صاحب مغازه طلاها را جمع کرده بود و آماده رفتن بود، وارد مغازه شده و درب مغازه را بسته و صاحب مغازه را بیهوش کرده و تمامی طلاها را به سرقت بردند.

این سرقت یک کار حرفه ای و سنجیده بود که نشان از برنامه ریزی دقیقی برای آن بود. مقصر دانستن دستگاه و یا شخص خاصی در این حادثه منطقی نیست. اما در همین گذر می توان به نکاتی را بیان کرد.

این واقعه نه اولین سرقت بوده و نه هم آخرین خواهد بود. چرا که درمان واقعه پس از رخ دادن آن کمی مشکل است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. به جای اقدامات پیشگیرانه نمی توان منتظر حادثه ماند و سپس آن را درمان کرد.

درسالهای اخیر سرقت های مسلحانه و غیر مسلحانه در گتوند بسیار چشمگیر بوده است و نیازمند تدابیر امنستی بیشتری است.

این امر نیازمند گشت زنی های مکرر نیروی انتظامی خصوصاً در نیمه های شب است بطوری که سارقان احساس امنیت نکنند. گاها مشاهده می شود که خودروی پلیس با آژبر خطر در شهر می چرخد و جدای از اینکه عده ای را از خواب بیدار می کند به سارقان نیز اعلام حضور می کند!

این خودروی پلیس عمدتا دو یا سه سرباز به همراه دارد. یک خودرو با دو سرباز به تنهایی نمی تواند جوابگوی تهدیدات سارقان باشد. بایستی در ساعات شب تعداد خودروهای گشت زنی در سطح شهرستان و روستاها افزایش یابد .

سارقان عمدتا در زمان هایی وارد صحنه می شوند که کسی فکر آن را نمی کند. نمونه آن سرقت از بانک ملی بود که در شب عاشورا رخ داد.

در این این سرقت مسلحانه سارقان نیز از غفلت نیروهای انتظامی در خلوتی بازار سوء استفاده کرده و دست به سرقت زده اند.

برای در امان ماندن از اینگونه اتفاقات بایستی سیستم مراکز تجاری و بانکها به نیروی انتظامی وصل باشند تا در مواقع خطر سریعتر عمل کنند.

از میزان خسارت وارده به  این طلافروشی هنوز رقم رسمی اعلام نشده است.



نظرات شما عزیزان:

ugd
ساعت1:14---18 خرداد 1393
سلام

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: