اردیبهشت‌ماه زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها
تاريخ : 26 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

قرار است به صورت كشوري ناظر انتخابات رياست جمهوري باشد؛ البته اين بند هنوز در مرحله تصويب مجلس است و بايد ديد كه آيا مورد موافقت شوراي نگهبان قرار خواهد گرفت يا خير.
برگزاري همزمان دو انتخابات گسترده رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا عده‌اي از ناظران را بر اين نظر داشته كه انجام همزمان آن مي‌تواند به اهميت هر يك از انتخابات شوراها يا رياست جمهوري لطمه وارد كند. اما ديروز با اعلام آمادگي وزير كشور براي برگزاري همزمان انتخابات مذكور، عزم مجريان براي برگزاري دو انتخابات گسترده و دو انتخابات ميان دوره‌اي بيش از پيش روشن شد.
طبق گفته‌هاي محمدنجار در نخستين نشست خبري خود براي انتخابات، ثبت‌نام از كانديداهاي رياست جمهوري از 17 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1392 به مدت 5 روز صورت می‌گیرد و همزمان هیأت‌های اجرایی به مدت 3 روز در این زمینه فعالیت می‌کنند.
مصطفی محمدنجار با بیان این که همزمان با این انتخابات، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد، گفت: از 26 فروردین تا یکم اردیبهشت‌ماه 1392 به مدت هفت روز، ثبت‌نام از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت می‌گیرد.
وی افزود: همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 24 خرداد‌ماه 1392، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه‌های دماوند و فیروزکوه، ایلام، تویسرکان و تنکابن و رامسر برگزار می‌شود.
وی بيان كرد: در دو حوزه انتخابیه آذربایجان غربی و کهگیلویه نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری همزمان برگزار خواهد شد.
وزیر کشور در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده وزارت کشور در مجلس شورای اسلامی نظر دولت و این وزارتخانه را در صحن علنی به اطلاع نمایندگان رسانده است و ما این طرح را خلاف قانون اساسی و نیز خلاف اصل تفکیک قوا می‌دانیم.
وی افزود: خوشبختانه با تعاملی که با مجلس شورای اسلامی صورت گرفت ماده 35 این طرح حذف شد.
محمدنجار گفت: یکی از مواد دیگری که درباره آن بحث داریم ماده 31 این طرح است که باید ببینیم مجلس در این باره چگونه بررسی خواهد کرد و شورای نگهبان درباره آن چه نظری خواهد داد.
به گزارش مهر، وي همچنين با اشاره به زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: بخشی از انتخابات 92 به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزير كشور افزود: جدول انتخابات تنظیم و مقدمات کار فراهم شده است و انتخابات روز جمعه 24 خردادماه 92 برگزار می‌شود. امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در آن انتخابات باشیم.
وي همچنین در مورد برگزاری انتخابات رایانه‌ای ادامه داد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بخشی از کار به صورت آزمایشی به طور الکترونیکی انجام شد و این وضع در مورد انتخابات آینده نیز ادامه خواهد داشت و بخشی از انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
در همين باره نوری معاون ستاد انتخابات كشور هم گفت: از آنجا که برخی از کارهای مربوط به انتخابات باید قبل از پایان سال جاری انجام شود، چاپ تعرفه‌ها و ساخت صندوق‌ها را قبل از پایان سال پیگیری می‌کنیم.

عنوان انتخابات     شروع و مهلت ثبت‌نام كانديداها    زمان برگزاري انتخابات
يازدهمين دوره رياست جمهوري     17 تا 22 ارديبهشت 92    24 خرداد 92
چهارمين دوره شوراهاي شهر و روستا    26 فروردين تا يكم ارديبهشت 92    24 خرداد 92
ميان دوره‌اي نهمين دوره مجلس    17 فروردين تا 24 فروردين 92    24 خرداد92


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: