افزایش 50 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در سد گتوند
تاريخ : 19 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون اجرایی سد و نیروگاه گتوند علیا از افزایش 50 میلیون مترمکعبی حجم ذخیره آب در مخزن این سد خبر داد و گفت: این رقم تا ظرفیت اسمی مخزن فاصله زیادی دارد.

 

به گزارش گتوندنیوز به نقل از خبرگزاری فارس محمدحسین معنوی‌فر اظهار داشت: بارش باران در شهرهای شمالی خوزستان در روزهای پایانی هفته گذشته بسیار چشم‌گیر بود به نحوی که آورد آب در مخزن سد گتوندعلیا بیش از 50.2 میلیون مترمکعب ارزیابی می شود.

 وی با اشاره به اینکه حجم کل ذخیره آب در مخزن سد گتوندعلیا، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دریاچه سدگتوندعلیا بیش از 2 میلیارد و 170 میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد.

 معاون اجرایی سد گتوند علیا با اشاره به گنجایش دریاچه این سد، افزود: در مخزن این سد بیش از 5.3 میلیارد مترمکعب آب ذخیره می‌شود و بزرگ‌ترین مخزن در حوزه کارون به شمار می‌آید.

 وی با اشاره به حجم ارتفاعی این سد، افزود: در روزهای گذشته بیش از یک متر به حجم آب مخزن سدگتوندعلیا افزوده شده است و امیدواریم که روند بارش‌ها ادامه داشته باشد.

 معنوی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو فاز نیروگاهی این سد راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: دو فاز نیروگاهی سدگتوندعلیا در شرایط لازم و در وضعیت پیک، وارد مدار می‌شوند و در هفته‌های آینده فاز سوم این نیروگاه نیز وارد مدار خواهد شد.

 وی افزود: بارش‌های باران در روزهای آینده ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم در حوزه مخزن سدگتوند نیز بارش‌ها قابل توجه باشد تا مخزن این سد در اسرع وقت به ظرفیت اسمی برسد.

 مخزن سدگتوند علیا در حال حاضر بیش از 3.2 میلیارد مترمکعب تا ظرفیت اسمی فاصله دارد و دست‌اندرکاران این سد امیدوارند تا پایان زمستان بخش زیادی از نیاز آب در این سد تامین شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: