نرخ بالای بیکاری در شهرستان گتوند نگران کننده است
تاريخ : 1 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول/گتوند- سرپرست فرمانداری گتوند از نرخ بالای بیکاری در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت:با اتمام پروژه ساخت سد گتوند علیا آمار بیکاری در این شهرستان رو به افزایش نهاده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ˈهوشنگ محمدپورˈ در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری گتوندافزود:به رغم پتانسیل بالای گتوند در بخش کشاورزی افزایش جمعیت بیکاران در این شهرستان موجب نگرانی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون فقط 34 درصد تعهد اشتغال در این شهرستان محقق شده است.

سرپرست فرمانداری گتوند افزود:از زمان فعالیت و شروع به کار اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان اقدامات خوبی در راستای ایجاد فرصت های شغلی صورت گرفته اما ضروری است فعالیت و پیگیری بیشتری صورت گیرد.

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گتوند نیز در این نشست با ارائه آماری ازمیزان اشتغال ایجاد شده توسط ادارات و نهادهای این شهرستان گفت:اولویت نخست این اداره ، ایجاد فرصت های شغلی برای جویندگان کار می باشد.

فرهاد سلطانی افزود:با آغاز فعالیت این اداره در گتوند و به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای افراد بومی ، از استخدام افراد غیر بومی در این شهرستان جلوگیری شده است.

سلطانی تصریح کرد:برخی ادارات تا 60 درصد تعهد اشتغال خود را اجرایی کرده که نسبتا عملکرد مناسبی است اما برخی دیگر ضعیف عمل کرده که ضروری است تلاش بیشتری نمایند.

وی افزود:مدیران ادارات باید جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار داده و پیمانکاران نیز موظف اند از نیروهای بومی برای اجرای طرح ها استفاده کنند ، ضمن اینکه جذب نیرو توسط شرکت های پیمانکاری نیز باید تنها از مجاری قانونی شهرستان صورت گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: