تغییر مسیر رودخانه در جنت مکان گتوند منجر به خشک شدن جنگل شد
تاريخ : 8 / 11 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از خوز نیوز : نایب رئیس شورای اسلامی جنت مکان گفت: تغییر مسیر رودخانه در جنت مکان از توابع شهرستان گتوند منجر به خشک شدن جنگل اطراف این شهر شد.
سیف‌الله شادمان امروز اظهار کرد: سال‌ها پیش جنگل اطراف جنت مکان بسیار سر‌سبز، زیبا و انبوهی از درختان با قامتی بلند را دارا بود اما امروزه متأسفانه اجرای طرح‌های کشاورزی صنعتی، طرح‌های گاز‌رسانی، سد‌سازی، راه‌سازی و عمرانی منجر به تغییر مسیر رودخانه جنت مکان شده که این خود باعث تخریب و خشک شدن جنگل اطراف شهر شده است.
وی افزود: این جنگل در گذشته مملو از انبوه درختان بود به گونه‌ای که به‌خاطر وجود زیستگاه احشام کسی جرأت رفتن به آنجا را نداشت اما در حال حاضر با از بین رفتن درختان اثری از جنگل سرسبز گذشته نیست به‌طوری که عشایر در آن محل چادرهای خود را بر‌پا نموده و اسکان کرده‌اند.
نایب رئیس شورای اسلامی جنت مکان با اشاره به نابودی جنگل اطراف شهر تصریح کرد: اسکان عشایر در این منطقه خود مشکلات و معضلاتی را به‌بار آورده است چرا که آنها، منطقه را به محل چرای دام‌هایشان تبدیل کرده‌اند همچنین با قطع درختان و روشن کردن آتش جهت پخت غذا و ایجاد گرما در فصل زمستان اندک درختانی هم که وجود داشت از بین برده‌اند.
وی با تأکید بر این که توسعه پایدار بر سه محور انسان، اقتصاد، و محیط استوار است گفت: حفاظت از جنگل‌ها همواره و در تمام ادوار جزو وظایف دولت‌ها بوده بر همین اساس جهت رسیدگی به این معضلات، نامه‌نگاری هایی شده اما تاکنون اقدامات اساسی از سوی دستگاه‌های مربوط صورت نگرفته است.
شادمان در پایان تأکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان با توجه به هشدار‌های کارشناسان و متخصصان این حوزه و روند تند خراب شدن جنگل ها توجه داشته باشند تا از تاثیرات منفی مختلف بر شرایط اجتماعی و اقتصادی آن کاسته شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: