متن نطق نماینده محترم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس
تاريخ : 23 / 10 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ترویج ایران هراسی بیش از پیش برجسته شد و دنیای استکبار و استعمار با بهره گیری از ارتجاع منطقه و عملکرد ناصواب دیپلماسی خارجی ما از یکطرف و ناکارآمدی مباحث اقتصادی از طرف دیگر پیکان تهمت ها و فشارها برکشور افزایش یافت. ماجرای پرونده هسته ای، تحریم های اقتصادی، رکود و تورم بی سابقه، کاهش سه برابری ارزش پول ملی و افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز، شکل گیری فساد اداری تا سطح نفر دوم دولت و مدیران ارشد پولی و بانکی و بیمه ای و در یک کلام خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی کشور از ارمغان دوره های گذشته بود عمق خرابی ها و سومدیریت ها تا آنجا پیش رفت که دشمنان نظام انسجام درونی کشور و سطح رفاه و رضایت مردم را تا آن حد نازل دیدند که سعی داشتند توسط گروه های تکفیری بویژه داعش بعد از عراق و سوریه ایران را ناامن کنند اما با درایت مقام معظم رهبری و آمادگی نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی و هوشیاری دولت تدبیروامید آمریکا نه تنها جرات حمله به ایران بلکه جرات حمله به سوریه را هم پیدا نکرد.

دیپلمسی قابل تحسین:

دولت تدبیروامید با اتخاد سیاست خارجی صحیح کشتی طوفان زده سیاست خارجی را از گرداب خارج و بسمت ساحل هدایت کرد و در پرتو حمایت رهبری و مردم موفق شد بعد از ۱۲ سال پرونده هسته ای را حل و فصل نماید.

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم:

دولت بداند مردم فهیم شرایط کشور را درک می کنند اما بی صبرانه منتظر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند، امید است با رفع تحریم ها و اجرای صحیح برجام و همچنین توجه جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی و توان داخلی در آینده ضمن عبور از رکود اقتصادی گشایش قابل توجهی در کشور بوجود آید.

عرصه فرهنگی و اجتماعی:

در عرصه اجتماعی و فرهنگی نیز بارقه امید و نشاط در جامعه طنین انداز شد اما تا رسیدن به کمال مطلوب بالاخص حل دغدغه عموم مردم متدین و علما درخصوص حجاب و عفاف همچنان فاصله داریم.

مردم عزیز و همکاران ارجمند؛

با توجه به درپیش بودن انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی به چند نکته مهم اشاره می کنم:

۱-مسئولین بدانند انتظار مردم از آنها حرکت در مسیر انقلاب و امام و رهبری است لذا هرگونه چراغ سبز به فتنه گران برای ورود به بدنه نظام و حاکمیت عدول از مطالبات مردم و رهبری است. ضمنا شاخص و معیار فتنه نیز فرامین و بیانات گهربار مقام معظم رهبری می باشد که همچون شاقولی کجی ها و انحرافات را نشان می دهد.

۲-با عنایت به مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نیز توطئه استکبار جهانی و اقدامات سرسپردگان تکفیری برهمه گروه ها و طیف های سیاسی کشور فرض است تا با حفظ وحدت و با محور قراردان فرمایشات مقام معظم رهبری از هرگونه افراط و تفریط خودداری و با همدلی و همزبانی در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات کشور حرکت نموده و دولت نیز با آغوش باز از پیشنهادات و انتقادات سایر گروه ها و جریانات سیاسی استقبال نماید.

۳-آمار بیکاری، فقر، طلاق، سن بالای ازدواج و اعتیاد در کشور به نقطه بحرانی رسیده و باید هر چه زودتر چاره اندیشی شود دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و گروه های سیاسی و نهادهای مذهبی و فرهنگی باید همه انرژی و توان خود را در مسیر حل مشکلات مردم و کشور صرف کنند و با یک هم افزایی برنامه ریزی شده و هدفمند به داد ملت برسند. پرداختن به امور سیاسی و گروهی و نادیده گرفتن مشکلات موجود کشورگناهی نابخشودنی است.

چند تذکر به دولت

۱-از وزیر محترم کشور می خواهم نسبت به ارتقا روستاها و شهرک های علم الهدی- اندیشه- نورمحمدی و عرب حسن به شهر اقدام نمایند.

۲- از وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهم نسبت به پرداخت مطالبات فرهنگیان محترم و ارتقای سطح معیشت آنان و بازنشستگان اقدام نماید.

۳-از وزیر محترم نیرو می خواهم نسبت به پیشگیری از عوارض تخریبی سد گتوند علیا اقدام عاجل نموده و سهم ۳۰ درصد مشارکت کشاورزان در شبکه های یک و دو را مشمول بخشودگی دولت قرار دهند.

۴-از وزیر محترم جهادکشاورزی بدلیل عدم پرداخت بموقع خسارت بیمه ی گندم تذکر می دهم و از ایشان می خواهم نسبت به اجرای پروژه های آبیاری و زهکشی دشت بزرگ، شهرک محمدی و دهلران، آبید و سبزآب، گوریه و غلامعلی، خزینه سلامات و میان آب اقدام نماید.

۵-از وزیر محترم صنایع می خواهم نسبت به اجرای پروژه های اشتغال در شرکت های فاز تایر لاستیک خوزستان، کاغذسازی گلریز صنعت شوشتر و پرشین کلراقدام عاجل نماید.

۶-از وزیر محتم راه و شهرسازی می خواهم نسبت به تکمیل چهاربانده کردن محور اهواز- شوشتر- گتوند- دزفول اقدام نماید، ضمنا از مدیرعامل راه آهن کشور بدلیل آغاز عملیات اجرایی احداث سینی دوار قطارمسافری شوشتر کمال تقدیر و تشکر را دارم.

۷-ضمن تقدیروتشکر از وزیر محترم بهداشت نسبت به استقلال دانشکده پزشکی پزشکی شوشتر درخواست می شود نسبت به افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی گتوند اقدام عاجل فرمایند.

۸-از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی کشور می خواهم جهت تعمیر و مرمت و احیا آثار باارزش میراث فرهنگی شهرستان های شوشتر و گتوند و همچنین زیرساخت های گردشگری اعتبار لازم را تامین نماید.

۹-از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهم نسبت به تامین اعتبار جهت زیرساخت های مسکن مهر در شهرستان های شوشتروگتوند و تکمیل بدنه سازی خیابان آیت الله طالقانی اقدام نماید.

۱۰-از رئیس جمهور محترم می خواهم همچنان از عدم انتقال آب از سرشاخه های کارون قاطعانه حمایت نموده و حل مشکل ریزگردها و گردوغبار در خوزستان را در اولویت دولت قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: