گتوندنیوز: رئیس اداره بهزیستی گتوند گفت : بیش از ۱۱۰۰ معلول جسمی حرکتی ، ذهنی ، بینایی  ، شنوایی ، اعصاب و روان ، صرعی و نخاعی در گتوند وجود دارد .

قاسم پاپی زادهقاسم پاپی زاده رئیس اداره بهزیستی گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : در کل شهرستان گتوند بیش از ۱۱۰۰ معلول جسمی حرکتی ، ذهنی ، بینایی  ، شنوایی ، اعصاب و روان ، صرعی و نخاعی وجود دارد که تحت پوشش حمایت های اداره بهزیستی قرار دارند .

پاپی زاده در ادامه افزود : از میان این معلولان ۶۵ درصد متعلق به روستا و ۳۵ درصد از شهر گتوند هستند که شامل ۴۵۶ معلول جسمی حرکتی ، ۲۰۲ معلول ذهنی ، ۱۲۱ معلول بینایی ، ۱۲۶ معلول شنوایی ، ۱۰۰ مورد در خصوص اعصاب و روان ، ۵۳ مورد بیماری صرع و ۵۴ مورد ضایعه نخاعی است.

وی همچنین تصریح کرد : سازمان بهزیستی با تحت پوشش قرار دادن زنان بی سرپرست ، زنان مطلقه ، مردان از کار افتاده و کودکان یتیم از آنها حمایت می کند و هزینه هایی نظیر  کُل هزینه دانشگاه آنها را بر عهده می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی عنوان کرد : برای کاهش معلولیت در جامعه اقدام به آگاه سازی ، برگزاری کلاس ، کارگاه های آموزشی ، نصب بنر ، اعزام بهورزان روستایی برای پیشگیری و آموزش های ژنتیک قبل از ازدواج کرده ایم.

پاپی زاده اظهار داشت : اگر صاحبان مشاغل و کسبه فردی که دچار معلولیت است را به کار بگیرند سازمان بهزیستی حق بیمه آن معلول را پرداخت می کند و همچنین وام با بهره بسیار کم در اختیار آن فرد قرار می دهد و در پایان هر سال مبلغی به عنوان کمبود کار به صاحب کار تعلق می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: