سرعت گیرهای روبروی صالح شهر عامل حادثه یا مانع حادثه؟گفتگو با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان و ران

سرعت گیرهای روبروی صالح شهر عامل حادثه یا مانع حادثه؟

سرعت‌گیرهای روبروی صالح شهر استاندارد نیستند و به جای مانع شدن حادثه باعث بروز حادثه میشوند

استفاده از سرعت‌گیر به عنوان یکی از مهمترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در دستور کار مسئولان ترافیک قرار گرفته است و در کمتر کوچه و خیابانی می‌توانیم برویم که سرعت‌گیر وجود نداشته باشد که البته بسیاری از این سرعت‌گیرها غیر فنی بوده و خود عاملی برای تصادفات و ایجاد حادثه هستند .

سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین عوامل حادثه ساز در رانندگی است که بسیاری از رانندگان توجهی به سرعت مجاز در جاده ها ندارند و این موضوع باعث بروز تصادف می‌شود.

سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت در سال‌های اخیر در برخی از جاده‌های بین شهری نصب شده است و این موضوع باعث شده است تا خودروها کمترین تخلفات سرعت غیر مجاز را در این محورها داشته باشند.

البته راهکارهای دیگری نیز برای کنترل و البته بهتر بگوییم کاهش سرعت خودروها وجود دارد و آن هم نصب سرعت‌گیرها است که به نوعی سرعت را به صورت اجباری کم می‌کند  و شهر ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دو طرف جاده رفت و برگشت موانع و سرعت گیرهایی نصب شده است.

افزایش تعداد خودروها و بروز تصادفات باعث می‌شود تا همواره شاهد افزایش نصب این سرعت‌گیرها باشیم و البته برخی از این سرعت‌گیرها غیر استاندارد هستند.

وجود سرعت‌گیرهای غیر مجاز در صالح شهر که شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و همچنین وجود برخی سرعت‌گیرهایی که تا فاصله چند متری قابل مشاهده نیستند، به جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شود، خطرات را افزایش داده و خودشان باعث بروز حادثه می شوند.

برخی سرعت‌گیرها به خودروها آسیب می‌زند

علیرضا یکی از رانندگان که در این مسیر تردد می کند از نصب سرعت گیرها گله مند است و میگوید این سرعت گیرها استانداردهای لازم را ندارند و باعث آسیب به ماشین ها میشوند.

محمد یکی دیگر از رانندگان میگوید بنده با نصب سرعت گیر مشکلی ندارم و شاید به خاطر تردد زیاد وسائط نقلیه سنگین ، جلوی بروز خیلی از حوادث را بگیرد ولی اینکه هیچگونه علائم مشخصی برای دیدن این موانع وجود نداشته باشد کار خطرناکی است .

یکی از همشهریان میگوید متاسفانه برخی از رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و این موضوع منجر به بروز حادثه می شود که لازم است این سرعت‌گیرها برای جلوگیری از بروز حادثه نصب شوند البته بصورت استاندارد.

محمدزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گتوند در گفتگویی با ما اظهار داشت :

بروز تصادفات متعدد در برخی از جاده ها باعث می‌شود تا بررسی برای یافتن علت تصادفات صورت بگیرد و نصب سرعت‌گیرها نیز در شورای ترافیک مطرح و به بحث گذاشته می شود و در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود  در حالی که در آیین نامه ها تعریفی از نصب و ایجاد سرعت گیرها در جاده های بین شهری وجود ندارد.

جاده شوشتر – دزفول روبروی شهر صالح شهر با توجه به اینکه از پر تردد ترین جاده های شمال استان خوزستان و ترانزیتی بودن آن ، پس از بررسی های بعمل آمده تصمیم به نصب سرعت گیرهایی در دو طرف جاده آن شده است .

محمدزاده در ادامه گفت : اداره راه و شهرسازی شهرستان طی سال اقدام به نصب علائم هشدار دهنده و چراغ راهنما نموده و هر شش ماه با توجه به آسفالتی بودن این سرعت گیر ها ، طی هماهنگی قبلی با شهرداری صالح شهر  این موانع و سرعت گیرها رنگ شوند تا به دید رانندگان محترم کمک گردد .

رئیس راه و شهرسازی شهرستان از رانندگان محترم خواست تا با توجه به پرتردد بودن مسیر به تابلوهای هشدار دهنده و علائم راهنمایی در حین رانندگی توجه بیشتری نموده و با سرعت مطمئن تری حرکت نمایند تا شاهد حوادث کمتری باشیم و سفر خوبی را داشته باشند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: