تاريخ : 9 / 10 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجه الاسلام عباس حسنی امام جمعه موقت گتوند در گفت و گو با خبرنگار گتوندنیوز گفت قضیه نه دی یک حماسه است و قطعا این حماسه در تاریخ ماندگار است

حجه الاسلام حسنی افزود قرار گرفتن جامعه در شرایط سخت و وارد شدن مشکلات هم از خارج و هم از داخل کشور را تهدید می کرد و در این بین حرکت هوشمندانه  مردم که به دلیل تبعیت از امر ولایت و هدایت گری صبورانه رهبری باعث ایجاد حماسه شد و حماسه ای که فتنه ها را درهم می شکند قطعا در تاریخ ماندگار است.

وی همچنین گفت وقتی حادثه سال ۷۸ را با فتنه ۸۸ مقایسه می کنیم میبینیم مدیریت این حادثه ها از خارج است و عده ای سعی دارند که به دلخواه آنان عمل کنند و به کشور و نظام ضربه بزنند و قطعا الان هم در این فکر هستند و برای انجام این برنامه ها ابتدا باید حماسه ای مثل نه دی را در ذهن مردم به فراموشی بسپارند تا بتوانند به خواسته های خود برسند ولی همیشه با هدایت های رهبری این نقشه ها نقش بر آب می شوند.

حجه الاسلام حسنی تصریح کرد علت وقوع این فتنه ، برنامه ریزی های استکبار بوده زیرا آنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارند و به طرق مختلف نظیر حادثه کوی دانشگاه یا انتخابات سعی در ضربه زدن به نظام داردند که در این میان عده ای متوجه می شوند و عده ای هم فریب می خورند ولی همه باید بدانند هدف اصلی مبارزه با نظام اسلامی است نه آرای مردم .

امام جمعه موقت در ادامه بیان داشت مهمترین خسارتی که فتنه برای نظام ما داشت ، امیدوار کردن دشمنان بود زیرا دشمنان در تمام این سالها به طرق مختلف جلو می آمدند ولی شکست می خوردند و در سال های اخبر شکست خود را اعلام کرده بود ولی در فتنه ۸۸ عده ای که انتظار نمی رفت اینگونه برخورد کنند دشمن را امیدوار کردند که این یک خسارت بزرگ برای نظام بود.

حجه الاسلام حسنی در ادامه با تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه گفت جامعه اسلامی زنده که در آن ولایت فقیه است مثل یک انسان زنده در برابر خطرات و بیماری ها بیمه است و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم زیرا ما شاهد حرکات و اقداماتی در سایر کشور ها مانند کشور های همسایه توسط مردم هستیم ولی با نبود ولی فقیه با شکست مواجه می شوند.

وی در پایان با اشاره به پیروزی های مردم عراق در برابر داعش گفت اینها ثمرات تبعیت از مرجعیت است همچنین در لبنان ، عامل موفقیت حزب الله بوسیله پیروی آنان از سید حسن نصرالله می باشد و مسولین و مردم باید قدر این نعمت را بدانند و از ولایت تبعیت بکنند تا خطری کشور را تهدید نکند.



تاريخ : 23 / 9 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته بمناسبت اربعین حسینی و شهادت اباعبدا... و یاران با وفایش مراسم با شکوهی در مساجد و حسینیه های صالح شهر برگزار گردید .

این مراسمات از شب اربعین  با مداحی و سخنرانی آغاز گردیده بود ، و صبح و عصر روز گذشته هیئت ها و دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی بصورت  کاروانی از مساجد و حسینیه های خود به سمت گلزار شهدای علی پهونده صالح شهر حرکت نمودند .

مراسم اربعین حسینی در صالح شهر هرساله همزمان با سایر شهرهای کشور با حضور پرشور و گسترده مردم برگزار می گردد .



تاريخ : 23 / 9 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند : امام حسین (ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

مراسم سوگواری اربعین حسینی در شهرک پنجم از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند با همکاری امور کتابخانه های گتوند و شورا و دهیاری و با حضور گسترده اهالی شهرک پنجم و با سخنرانی حاج آقا وفایی پور از روحانیون منطقه همراه با نوحه خوانی و مداحی و شعر عاشورایی با گویش محلی برگزار گردید .

حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان گتوند در گفتگویی با ما ضمن تسلیت بمناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان به تمامی شیعیان جهان ، گفت : برای شهادت امام حسین (ع) حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.

وی با اشاره به اصل قیام عاشورا و هدف آن افزود: امر به معروف و نهی از منکر آموزه‌ای از قیام عاشورا است که باید در زندگی امروز ما نیز ورود پیدا کند و تمامی ابعاد زندگی ما را دربر بگیرد.

محمدی با بیان اینکه، عامل اصلی و مهم قیام امام حسین(ع) لزوم حمایت همه‌جانبه برای گسترش فرهنگ امر‌به‌معروف و نهی از منکر بود، افزود: امام حسین (ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

بخشدار مرکزی شهرستان در ادامه خواستار توجه توجه بیشتر نهادهای فرهنگی همانند اداره ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات ، حوزه مقاومت بسیج روستایی و شهری و تربیت بدنی در خدمت رسانی و گسترش فعالیتهای فرهنگی در سطح این روستا و سایر روستاهای شهرستان شد .



حجه الاسلام عباس حسنی امام جمعه ی موقت شهرستان گتوند در خطبه های امروز نماز جمعه گفت :حرکت ۱۶ آذر بوسیله آگاهی ، بیداری ، بصیرت و شناخت دشمن صورت گرفت و بوسیله این عوامل برنامه ریزی های فریبانه دشمن را شناخته  و با مقاومت ایستادگی کردند تا این حرکت در نهایت منجر به پیروزی انقلاب شد لذا دانشجویان باید به آرمان گرایی که همان شناخت هدف است و همیشه مورد توجه رهبر انقلاب بوده توجه نمایید .

حسنی به دانشجویان تاکید کرد : در دانشگاه ها در امر انتخاب استاد با شناخت و بصیرت اساتیدی را که دارای ارزشهای انقلابی هستند را انتخاب نمایید.

وی با اشاراه به بحث تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد رهبر انقلاب این شورا را بعنوان قرارگاه فرهنگی معرفی کرده به همین دلیل این شورا باید با شناخت ضعف های فرهنگی اقدام به کارهای ریشه ای و اساسی بکند و از امور زودگذر که در جامعه مثل یک مسکن که فقط تسکین دهنده هست خودداری کند.

وی تصریح کرد : هیچ حکومتی به اندازه اسلام ملاحضه حقوق بشر را نکرده است و این قوانین را اسلام بیان کرده ولی غربی ها فریادش را می زنند و می خواهند به این وسیله ملت های ضعیف را به زیر سلطه خود به خاک و خون بکشند و بعد دم از حقوق بشر بزنند.

امام جمعه ی موقت در پایان به بحث حقوق بشر اشاره کرد و بیان داشت امروز مدعیان حقوق بشر در دنیا خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند و امروز جنایات داعش و اسرائیل بر کسی پوشیده و پنهان نیست ، با وجود این جنایات در جامعه جهانی فریاد می زنند که ایران ناقض حقوق بشر است.



تاريخ : 8 / 9 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای کربلا و تجلیل طفل معصوم حضرت رقیه (س) در صالح شهر

عکس : حجت عبدالهی



به نفل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان گتوند صبح پنجشنبه زیارت پر فیض عاشورا برگزار گردید .

در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین محترم ادارات شهرستان گتوند از جمله معاونت محترم فرمانداری شهرستان ، مدیریت جهاد کشاورزی ، رئیس محترم اداره ارشاد و همچنین مدیریت منابع طبیعی حضور داشتند ، زیارت عاشورا توسط حاج آقا حسنی مشاور فرهنگی جهاد کشاورزی و امام جمعه موقت شهرستان گتوند قرائت گردید .

روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی در ادامه ضمن تشکر از زحمات امام جماعت موقت شهرستان افزود از شروع ماه مبارک رمضان تا کنون تمام ایام هفته در این اداره نماز جماعتی به امامت حاج آقا حسنی برگزار می گردد که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر بعمل آید .



در این شماره از نشریه شاهد صالح شهر مطالبی از جمله گفتگو با فرماندار شهرستان گتوند ، گفتگو با خانواده شهید پورابراهیمی ، گفتگو با مداح اهل بیت برادر محمد آسیابانی ، اهم اخبار شهرستان ، آثار شاعران صالح شهر و ... به چشم میخورد  که این مطالب را بصورت فایل PDF در اختیار کاربران قرار داده ایم ، ضمناً از کاربران محترم درخواست مینمائیم هر گونه انتقاد ، پیشنهاد و نقطه نظری دارند از بخش نظرات این سایت می توانند با ما درمیان بگذارند .

صفحه 1

http://s5.picofile.com/file/8151077584/1.pdf.html

صفحه 2

http://s5.picofile.com/file/8151077600/2.pdf.html

صفحه 3

http://s5.picofile.com/file/8151077626/3.pdf.html

صفحه 4

http://s5.picofile.com/file/8151077650/4.pdf.html

صفحه 5

http://s5.picofile.com/file/8151077776/5.pdf.html

صفحه 6

http://s5.picofile.com/file/8151077884/6.pdf.html

صفحه 7

http://s5.picofile.com/file/8151077950/7.pdf.html

صفحه 8

http://s5.picofile.com/file/8151078000/8.pdf.html

صفحه 9

http://s5.picofile.com/file/8151078068/9.pdf.html

صفحه 10

http://s5.picofile.com/file/8151078118/10.pdf.html

صفحه 11

http://s5.picofile.com/file/8151078334/11.docx.html

صفحه 12

http://s5.picofile.com/file/8151078184/12.pdf.html

صفحه 13

http://s5.picofile.com/file/8151078276/13.pdf.html

صفحه 14

http://s5.picofile.com/file/8151078284/14.pdf.html

صفحه 15

http://s5.picofile.com/file/8151078300/15.pdf.html

صفحه 16

http://s5.picofile.com/file/8151078318/16.pdf.html

 

 



تاريخ : 14 / 8 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

منبع:روابط عمومی شهرداری صالح شهر



آیت اله کعبی : لبیک یا حسین (ع) لبیک یا خامنه ای است .

در مراسم روضه ای که به مناسبت ایام محرم و با حضور جمع کثیری از مسئولین شهر و شهرستان و مردم صالح شهر برگزار گردید آیت الله عباس کعبی‌نسب بیشتر شناخته‌شده با عنوان عباس کعبی نمایندهٔ مردم خوزستان در مجلس خبرگان و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدرس خارج فقه و اصول در حوزهٔ علمیه قمٰ حضور یافتند .

این مراسم با مداحی برادر محمد آسیابانی مداح خوب شهرستان در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر آغاز گردید و ایشان به روضه خوانی و مداحی پرداختند در ادامه این مراسم حاج عباس نوری ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین محترم و حضور آیت الله کعبی و همچنین حجت السلام ظاهری , در جمع عزادارن گفت : مردم صالح شهر و شهرستان گتوند مردمی انقلابی و حسینی هستند .

نوری در ادامه شمه کوتاهی از مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه صالح شهر بیان کردند و درباره رشادت های جوانان صالح شهر در عرصه هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 27 شهید به خاک وطن خبر دادند . حاج عباس نوری در ادامه از آیت الله کعبی دعوت نمودند تا به سخنرانی بپردازند .

آیت الله کعبی که به عنوان صاحب نظر در فقه حکومتی و حقوق عمومی و همچنین نظریه‌پرداز مسائل حقوق اساسی و حقوق کار شناخته می‌شود در سخنرانی خود به بیاناتی از امام صادق (ع) و تفسیر احادیثی در این باره اشاره نمودند و افزودند ما لبیک گویان باید بگویم که ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستیم و لبیک یا حسین (ع) همان لبیک یا خامنه ای است .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت : ان الحسین مصباح الهدی و سفینته النجاه حسین هدایت است و راه نجات و روشنی را به ما آموخته است و امیدواریم ما بتوانیم ادامه دهنده این راه باشیم .

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه این مراسم از عزاداران حسینی با صرف شام پذیرایی گردید .

 



تاريخ : 9 / 8 / 1393برچسب:, | 23 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر امروز در مسجد سید آقامیری در صالح شهر مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار گردید .

در این مراسم که مادران فرزندان و کودکان خردسال خود را با لباس های ویِژه محرم به یاد طفل شیرخواره حضرت علی اصغر (ع) پوشیده بودند ٰ به عزاداری نشستند . در این مراسم که با شکوه خاصی برگزار گردیده بود برنامه های ویژه ای از جمله روضه خوانی مداحی و ... اجرا گردید .

گفتنی است این مراسم هر ساله در مسجد سید آقا میری صالح شهر و با همت جوانان این شهر از هیئت گمار علیا برگزار می گردد .



تاريخ : 28 / 7 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر آموزش و پرورش گتوند از اعزام نخستین کاروان راهیان نور دانش آموزی این شهرستان به مناطق عملیاتی خبر داد و گفت:این کاروان 320 نفره صبح روز یکشنبه به مناطق عملیاتی اعزام شد.

به گزارش ایرنا ' یوسف علیدادی' در آیین بدرقه این کاروان راهیان نور افزود:این دانش آموزان به وسیله 10 دستگاه اتوبوس عازم دیدار از مناطق عملیاتی شدند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری 695 دانش آموز از جمله 380 دانش آموز دختر به دیدار از مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

مدیر آموزش و پرورش گتوند اعزام کاروانهای راهیان نور را تداوم راه عزت بخش شهیدان دانست و گفت:دراین سفر دو روزه دانش آموزان از مناطق عملیاتی فتح المبین و هویزه دیدن می کنند.

علیدادی افزود:اعزام کاروانهای راهیان نور به عنوان یک امر فرهنگی درجهت زنده نگه داشتن یادو خاطره شهدا و رزمندگان در دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس موثر است.

مدیر آموزش وپرورش گتوند تجدید میثاق دوباره با آرمانهای امام راحل(ره)،مقام معظم رهبری وشهدا وآشنایی با وقایع دوران جنگ تحمیلی و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل جوان را از اهداف این برنامه فرهنگی عنوان کرد.



به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند همایش شعر وشاهنامه خوانی به مناسبت دهه ولایت ، برگزار گردید.

این همایش که به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وانجمن شعر ودوستداران فردوسی  در مجتمع بزرگ دکتر قیصر امین پور برپا شد که تعداد 16 نفر به شعر خوانی وشاهنامه خوانی پرداختند.

در پایان این مراسم هدایایی به رسم یابود به منتخبین اهدا گردید.

 



به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند جلسه ی با حضور مسئولین گروه های تعزیه شهرستان گتوند بمنظور برگزاری مسابقات تعزیه در دهه دوم ایام محرم ،در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار گردید.

محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند بیان داشتند : در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سید الشهدا اباعبداله الحسین (ع) جلسه ای هماهنگی گروه های تعزیه شهرستان گتوند برگزار شد، و مقرر گردید مسابقات تعزیه خوانی  با شرکت تمامی گروه های تعزیه شهرستان در محل مجتمع بزرگ دکتر قیصر امین پور( اداره فرهنگ وارشاد اسلامی) برگزار شود و به رسم یادبود هدایایی به گروه برتر اهدا می گردد.

وی افزود: قیام و پیام عاشورا و امام حسین(ع) همیشه جاوید و ماندگار است و هنرمندان با هنر تعزیه این واقعه ماندگار را روایت می کند چراکه  بیان واقعه عاشورا در قالب هنر احساس  و رابطه ای با مخاطب ایجاد می کند که سبب جذب مخاطب و مصائب و وقایع آن زمان می شود.

گفتنی است : شهرستان گتوند دارای 6 گروه تغزیه می باشد.

 لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

مقام معظمرهبری با تأکید بر اینکه واقعه غدیر منطق مستحکم اسلام در نفی نگاه سکولار است، فرمودند: هر اقدامی در جهت اختلاف شیعه و سنی کمک به «آمریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» است و تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش در مواجهه دروغین با داعش بیشتر متوجه ایجاد دشمنی میان مسلمانان است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته عید سعید غدیرخم در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، «نصب امیرمؤمنان به امامت» و «توجه و پرداختن اسلام به سیاست و حکومت» را دو مفهوم اساسی واقعه غدیر خم خواندند و با تأکید بر ضرورت حیاتی اتحاد و همبستگی مسلمانان افزودند: هرکسی و هر اقدامی که موجب تحریک احساسات طرف مقابل و اختلاف شیعه و سنی شود، به «امریکا، انگلیس خبیث و صهیونیزم» یعنی بوجود آورندگان جریان جاهل، متحجر و وابسته تکفیری کمک می کند.

 

لطفاً متن کامل را در ادامه مطلب بخوانید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 7 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

جشن عید غدیر خم در حسینیه صاحب الزمان عج با حضور مردم ولایتمدار بسیجیان دوستدار اهل بیت (ع) برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین اسد زاده در این مراسم ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهارداشت : عید غدیر عیدی بزرگ، بی‌نظیر و بی‌همتا برای جهان اسلام و بشریت است.

وی با اشاره به واقعه غدیر و مظلومیت امام علی(ع) گفت: غدیر بحث ولایتمداری، حکومت‌داری و هدایت و سعادت انسان‌هاست.

در ادامه این مراسم مولودی خوانی توسط برادران مجید علیزاده و میرزا گماری اجرا گردید .

 



تاريخ : 14 / 7 / 1393برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم معنوی دعای پرفیض عرفه ساعت 14روز شنبه 12 مهرماه، همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع صالح شهر برگزار گردید. در این مراسم که با حضور مردم ولایتمداربرگزار گردید دعای روحبخش عرفه از سوی آقایان علیزاده ، گماری و علائی پور ، مداحان اهل بیت (ع) قرائت گردید و به مداحی پرداختند.

روز گذشته نیز نماز عید سعید قربان با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم و به امامت امام جماعت صالح شهر حاج آقا داور نیادر محل مسجد جامع اقامه شد.

مردم مومن و ولایتمدار همزمان با عید بندگی و طاعت خداوند در مکان  برپایی نماز عید قربان حضور یافتند و در فضایی آکنده از معنویت و عبودیت، با معبود هستی راز و نیاز کردند.



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطر و رشادت های رزمندگان و شهدا ،  شب گذشته جمعی از مسئولین با خانواده معظم شهدا در صالح شهر دیدار کردند .

این دیدار که با حضور سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند ، فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) ، تعدادی از جانبازان و رئیس شورای اسلامی صالح شهر صورت گرفت ، فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند در جمع خانواده معظم شهید عوض سمندی گفت : ما امنیت و آسایش حاضر کشور ، پیشرفت ها و خیلی مسائل دیگر که ایران را به عنوان یک کشور اسلامی در دنیا مطرح نموده است را مدیون جان فشانی و خون شهیدان بزرگواری همچون شهید فریدون عوض سمندی می دانیم . بدون شک حضور این عزیزان در این عرصه بخاطر هدف والایی بود که اینان در ذهن داشتند و بحمدالله محقق نیز گردید .

سرهنگ کنگری در ادامه قسمتی از زندگینامه و وصیت نامه این شهید بزرگوار را قرائت نمود و افزود : وصیت نامه این عزیز را که مطالعه نمودم درس های زیادی را فهمیدم که از آنجمله میتوان به سادگی در بیان ، افتخار به رشادت های جوانان این مرزو بوم و از همه مهمتر ارادت به خانواده بالاخص مادر خود اشاره نمود .

فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند در پایان تقدیر و تشکر ویژه ای از همسر شهید عوض سمندی نمودند .  



گتوند نیوز : فرمانده سپاه ناحیه گتوند : چرا در شهر ما که 300 شهید در راه این انقلاب داده است باید مسئولینی پیدا شود که بعد از 3 سال از گذشت دوران ریاستشان هنوز حتی محل برگزاری نماز جمعه را نمی دانند .

کنگری-صحبت

به گزارش گتوند نیوز سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در سخنرانی پس از نماز جمعه ی گتوند گفت : صدام با تحریک آمریکا در 26 شهریور 1359 در تلویزیون رسمی عراق ، جنگ علیه ایران را اعلام کرد و قطع نامه را به صورت یکطرفه نقض نمود .

عملیات شکست حصر آبادان در  5 مهر ماه نقطه ی عطفی در جنگ تحمیلی بود و شیوه ی جنگی ایران را تغییر داد و باعث رشد بسیار زیاد ایران در شیوه های جنگی بود .

وی با انتقاد شدید از مسئولین شهرستان گفت : چرا در شهر ما که 300 شهید در راه این انقلاب داده است باید مسئولینی پیدا شود که بعد از 3 سال از گذشت دوران ریاستشان هنوز محل برگزاری نماز جمعه را نمی دانند .

کنگری گفت : پیگیر این موضوع هستم تا مشخص شود چرا برخی مسئولین در مراسمات مذهبی و معنوی و سیاسی شرکت نمی کنند .

وی در پایان هشدار داد : مسئولین حداقل پاسدار خوان شهیدان این شهرستان باشند ، چرا که خانواده های شهدا از این وضع راضی نیستند .



گتوندنیوز : امام جمعه ی موقت گتوند : امنیت در کشور ما به برکت 8 سال دفاع مقدس و از خود گذشتگی جوانان این مملکت بوده و هست .

حجه الاسلام عباس حسنی امام جمعه ی موقت شهرستان گتوند در خطبه های امروز نماز جمعه ی گتوند گفت : مهریه زیاد نه آبرو می آورد نه ارزش و هرگز باعث بهبود زندگی نخواهد شد .

حسنی در ادامه افزود : جوانان و خانواده هایشان باید برای امر مبارک ازدواج زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س ) را الگو قرار دهند تا مشکلات پیش روی جوانان را کاهش دهند .

وی با اشاره به نقش رهبری در کشور گفت : نقش رهبری در کشور ایران قابل وصف نیست که برای نمونه می توان به شکست حصر ابادان اشاره کرد که تنها با یک جمله ی امام خمینی (ره) که فرمود (( حصر آبادان باید شکسته شود )) این امر بزرگ اتفاق افتاد .

حسنی در پایان تاکید کرد : امنیت در کشور ما به برکت 8 سال دفاع مقدس و از خود گذشتگی جوانان این مملکت بوده و هست .



تاريخ : 3 / 7 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت هفته دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطر و رشادت های رزمندگان و شهدا ،  شب گذشته جمعی از مسئولین با خانواده معظم شهدا در صالح شهر دیدار کردند .

در این دیدار که فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند سرهنگ کنگری ، جانشین محترم سپاه ناحیه گتوند سروان کهنکی ، اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر و جمعی از بسیجیان حضور داشتند ، فرمانده سپاه ناحیه گتوند با اشاره به اهمیت تبیین حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام دردوران دفاع مقدس گفت: لحظه به لحظه هشت سال دفاع بی امان ودلیرانه رزمندگان اسلام در عرصه جهاد وشهادت درس های زیادی به ما دادند که در این عرصه وظیفه همه ماست تا این آموزه ها به شکلهای مختلف به نسلهای آینده منتقل یابد .

سرهنگ کنگری در ادامه افزود : رمز بقای انقلاب اسلامی ایران را ازخودگذشتگی و خود را ندیدن این رزمندگان عنوان کرد و گفت: هرکس در هر نقطه ای از این سرزمین مقدس اسلامی نفس می کشد و بر هر آیین ،مسلک و تفکری که باشد در هر دم و بازدم خویش باید شاکر نعمت امنیت و آسایش ، نسبت به خدای خویش ، امام ، رهبری ، شهدا ، جانبازان و ایثارگران سرافراز این دیار باشد.

به مناسبت هفته دفاع مقدس ، هر شب کلیپ های مرتبط با این موضوع در پارک صالح شهر در معرض دید عموم قرار میگیرد که مسئولین بعد از دیدار با خانواده های معظم شهید زلقی و شهیدان نوری ، در جمع مسئولین برگزاری این برنامه در پارک حضور یافتند . 



تاريخ : 23 / 6 / 1393برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب گذشته نشست سرگروه های حلقه های طرح صالحین شجره طیبه در حوزه یکم امام حسین (ع) برگزار گردید .

در این جلسه که امام جماعت محترم صالح شهر حاج آقا داور نیا ، مربیان ، سرگروه ها و اعضای شورای حوزه حضور داشتند ، به بحث و تبادل نظر در امر برگزاری این حلقه ها پرداختند .

در ادامه این نشست امام جماعت صالح شهر ایراد سخن نمودند و گفتند : برگزای حلقه های صالحین می تواند کمک شایانی در بحث مسائل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی در سطح شهر داشته باشد .

ایشان در ادامه افزود : تشکیل این گروه ها با احتساب اینکه هزینه ای هم در بر داشته باشد ، میتواند ما را در پیشبرد سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که امسال را نیز به این نام مزین کرده است ، اثرات مثبتی داشته باشد .

امام جماعت صالح شهر در آخر از آقای بهداروند مسئول آموزش و برگزاری حلقه های صالحین خواست که تداوم برگزاری حلقه ها ، استفاده از شاخص مذهبی و فرهنگی مناسب ، استفاده از نخبگان و استادان دانشگاه می تواند به جوانان و نوجوانان جهت بهتر شناساندن اسلام و تشیع کمک نماید ، و آنها را در مسیر هدایت قرار دهد .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر ولادت باسعادت طلوع زیباى شمس الشموس از مشرق کرامت و رأفت را تبریک گفتند . 

امین دادور و محمود بلیوند دو عضو شورای اسلامی صالح شهر در پیامی دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را به مردم متدین و ولایتمدار صالح شهر تبریک گفتند .

متن این پیام بدین شرح است :

بسمه تعالی

السلام اي حضرت سلطان عشق
يا علي موسي الرضا اي جان عشق
السلام اي بهر عاشق سرنوشت
السلام اي تربتت باغ بهشت

ميلاد حضرت معصومه (س) دهه کرامت و ولادت هشتمين امام، هفتمين قبله و دهمين کشتي نجات آقا امام رضا علیه السلام بر حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظم رهبری مدظله العالی و تمامی شیعیان جهان خاصه مردم شهید پرور شهرستان گتوند و صالح شهر تبریک و تهنیت عرض می نمائیم . و آرزوی توفیق روز افزون در پناه آن امام همام را برای همه هموطنان از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

من الله التوفیق

امین دادور - محمود بلیوند



تاريخ : 16 / 6 / 1393برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در شب میلاد هشتمین نور ولایت امام رضا (ع) ، صالح شهر غرق در نور و سرور شده است.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت در صالح شهر در شب میلاد ثامن الحجج (ع) در مساجد و حسینیه ها گرد هم آمده و این میلاد فرخنده را جشن گرفتند.
ارادتمندان به آقا امام رضا (ع) با پخش نذورات و شیرینی  این میلاد فرخنده را گرامی داشته و تا پاسی از شب به مولودی خوانی پرداختند.
با آغاز دهه کرامت و میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) جشن های باشکوهی در مساجد و حسینیه ها صالح شهر برگزار شده است.



اطلاعیه اولین سالگرد عالم ربانی آ سید علاءالدین صدرالموسوی

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند :

علماء تا دنیا برقرار است زنده اند ، بدن هایشان گرچه در زمین پنهان اما یاد آنان همیشه در دل ها زنده است .

( نهج البلاغه حکمت 147)

آری یک سال از فقدان عالم مجاهد حضرت آیت الله العظمی آ سید علاء الدین صدر موسوی گذشت . در آن روز وداع هزاران دست و قلب مهربان ، با شکوه و جلال ، جسمی را به خاک و روح بزرگی را به افلاک بدرقه کردند که جز دغدغه دین و مردم نداشت .

اگر چه زندگی این عالم مانند زندگی سایر مردان الهی آمیخته با فراز و نشیب گذشت ، اما اثرات وجود او بر صفحه دل و اندیشه مردم و تاریخ ، پاک شدنی نخواهد بود و همیشه ماندگار است .

در اولین سالگرد ارتحال آن مرد الهی برای ادای وظیفه و باز گویی و قدردانی خدمات او در مجلسی که به این مناسبت در روز پنجشنبه بعد از ظهر مورخه 20/06/1393 در گلزار شهدای شهر جنت مکان، مَضجَع شریف ایشان بر پا گردیده حضور بهم رسانیم تا تحفه ای از این حضور پر مهر به روح بلند او نثار آید انشاءالله.

 

 

» اطلاعیه مراسم اولین سالگرد ‌آیت‌الله‌ حاج آقا مجتبی تهرانی

http://shiayan.ir برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شیعیان


تاريخ : 12 / 6 / 1393برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مطلبی زیبا و پر معنی با نام ( از زبان بريده ي مرگ ) و با نویسندگی زهرا فرهمند کارشناس ارشد زبان و ادبیات از صالح شهر

تقدیم به مردم غم دیده و مظلوم غزه....

 

از زبان بريده ي مرگ

        سوار بر اسب يال افشان زمانم .خواهم آمد؛ از هر دري و از هر راهي و در حريم تاريخ بشري هجوم خواهم آورد. آن روز كه خدا ماموراني از فرشتگان مقرب خود را به سوي زمين فرستاد، در نامه تقدير من چنين ثبت گرديد كه برو و امانت داده شده بر جسمهاي استخواني رانده شدگان از بهشت را در مقابل يك آرامش ابدي از آنها بگير. من مسافر غريب اين سرزمينم كه هيچ ميزباني مرا به خانه خود راه نمي دهد؛ اما من مهمان ناخوانده ام خواهم آمد به سراغ شما نيز خواهم آمد چه بخواهيد چه نخواهيد. روزي به سراغ شما خواهم آمد از راهي كه پاياني نمي توان برايش تصور كرد وبه شما خواهم گفت راهي كه برگزيده ايد سرابي بيش نيست. به سراغتان خواهم آمد و شما را از تخت هاي بي اساس پادشاهي به زير خواهم آورد و در گوش شما ناقوس رفتن را به صدا در خواهم آورد و چشمانتان را بر حقايق زندگي خواهم گشود تا شايد برگي از اوراق تاريخ مايه عبرت شما باشد. شما به خيال خودتان روشنايي را در چاههاي پر از ظلمت و فساد و تباهي مي جستيد و افتخارتان را در خفه كردن صداي مظلوماني مي ديديد كه فريادشان مظلوميت در تاريخ را معنا مي كرد.شما دست پرورده كدام شيطانيد و در مكتب كدام ديو سياه قصه ها درس خوانده ايد. از كجا آمده ايدٌٍُِّْ؟ و به كجا خواهيد رفت؟ آيا از خود پرسيده ايد .؟آيا شما زندگي را ابديت محض مي دانيد؟ و آيا خون مظلومان و ستمديدگان تاريخ درخت بقا و پايداري شما را آبياري خواهد كرد.؟

      روزي كه از در خانه ها و از كنارتان گذشتم چشمانتان را بر من بستيد تا شايد به خيال خودتان مرا نبينيد. اما من در نهانگاه ذهنم شما را نقش بستم؛ تا روزي شما را به ياد آورم. روزي كه شما با دستان  پليدتان سلاح مرگ مظلومان تاريخ را مي ساختيد، روزي كه نفسهاي انساني را در سينه حبس مي كرديد و انسانيت خود را در صفات حيواني و شيطاني گم كرديد همان روز دستاني تابوت مرگ شما را مي ساخت . من گريه كودكان آواره در كوچه ها را ، فرياد دادخواهي مادران زجر كشيده در دادگاه حق و حقيقت و ويرانه هاي بر جاي مانده از شهري كه روزگاري روح زندگي در رگهاي آن جاري بود همه را به تصوير كشيده ام؛ آيا شما اين تصاوير را در هيچ نمايشگاهي نديده ايد؟ آياپنجره احساستان تا ابد بسته خواهد ماند؟

      آيندگان تاريخ بر جاي مانده از حكومت شما را چگونه تفسير خواهند كرد. واژه هاي به كار رفته در فرهنگ لغت شما ركيك ترين واژه هاي تاريخ خواهند ماند و همين واژه ها بي معناترين و كريه ترين جمله ها را در وصف شما خواهد سرود براي شعرتان هيچ وزن و قافيه اي نمي توان در نظر گرفت. به سراغتان خواهم آمد و به يادتان خواهم آورد آنچه در اذهان پليدتان نهان داشته ايد. داستان زندگي شما همان قصه اي خواهد شد كه شنيدنش كابوس شبهاي تاريك كودكان را بدنبال خواهد داشت. به سراغتان خواهم آمد و سرتان را به سنگ خواهم زد سري كه در

برابر هيچ قانون و دادگاهي فرو نيامد. آن روز كه مادران داغ ديده بر جسدهاي غرقه به خون فرزندان به ناحق كشته خود لالايي خواب ابديت را زمزمه مي كردند آن روز شما را از خواب غفلت بيدار خواهم كرد، خوابي كه وجدان و انسانيت شما را به يغما برد. من بارها نمايش استعمارگري شما را در صحنه هاي هنرمنديتان ديده ام. صحنه هاي نمايشي كه بازيگراني دست نشانده چون عروسك هاي خيمه شب بازي نقش انسانهاي به ظاهر طرفدار حقوق بشر را بازي مي كنند و خنده بي شرمي تماشاگراني كه مزدورانه مهر تاييد بر پيشاني آنها مي زنند. شما عروسك گردان وقيح ترين نمايش دنياييد.

      آن روزدر كوچه هاي غم گرفته شهري كه روزگاري آهنگ زندگي گوش هر رهگذري را نوازش مي كرد ؛پايكوبي شيطان وجودتان را به نظاره نشستم. همان روز در ميان سكوت رعب آور سرزمين هاي غارت شده ،تاريخ مرگ شما را رقم مي زدم. روزي كه خواب شيرين بامداد رحيل، شما را از شنيدن آواي جرس كاروان باز داشت شما غرق در روياهاي به ظاهر شيريني بوديد كه چيزي جز زهر ناكامي را به كامتان نخواهد ريخت. همان روز عالم را در سكوتي ناباورانه فروخواهم برد تا صداي ناقوس مرا بشنويد و به خود بياييد كه تفسير خواب شما همان چيزي خواهد بود كه بناي زندگيتان را بر باد خواهد داد.     

 



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماز مغرب و عشاء به امامت حاج آقا علوی اصل امام جماعت شهرستان گتوند و اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار محترم صالح شهر در مسجد جامع این شهر برگزار گردید .

روز گذشته امام جمعه محترم شهرستان گتوند حاج آقا علوی اصل در هنگام نماز مغرب و عشاء حاضر شد و بعد از این نماز با مردم صالح شهر دیدار نمودند .

حاج آقا علوی اصل با بیان اینکه ماموریت خود در این شهرستان به اتمام رسیده است ابراز خرسندی نمود طی مدتی که در این شهرستان حضور داشته اند مسئولین و مردم صالح شهر ارتباط و تعامل سازنده ای با وی در تمام زمینه ها با ایشان ایجاد گردیده بود .

ایشان در ادامه به اتفاقات رخ داده طی این مدت از جمله حادثه ناگوار آذر ماه سال 92 و درگذشت 12 نفر از شهروندان صالح شهری و حضور پرشور و تاریخی از ضریح مبارک حضرت امام حسین (ع)و انتظار چندین ساعته زیر بارش شدید باران اشاره نمودند.

حاج آقا علوی اصل در پایان از مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار صالح شهر ، مسئولین ، بسیجیان ، جانبازان و آزادگان تقدیر و تشکر فراوان داشت و اگر کسی رنجیده خاطر گردیده نیز طلب بخشش نمودند .

 

 



تاريخ : 10 / 5 / 1393برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

می خواند مادر نماز فطرش
با اشک و ماتم بر نعش طفلش
عیدی امسال اشک یتیمان
از سوگ مادر خانه ی ویران
عیدی آن ها خون و غم و جنگ
بر جسم اطفال سرخی زده رنگ
حوضی پر از خون خون شهیدان
رودی پر از آب از اشک پیران
غزه به خون است دنیا کجایید
از راه انصاف یاری بیایید
ای دوست دعا کن جنگی نباشد
جز رنگی از ضلح رنگی نباشد
شاعر : نیما امامقلی زاده



تاريخ : 7 / 5 / 1393برچسب:, | 22 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امروز سه شنبه مورخ 93/5/7 نماز عید سعید فطر با حضور اکثریت مردم روزه دار و مومن صالح شهر راس ساعت هشت صبح در مسجد جامع صالح شهر به امامت حاج آقا داورنیا برگزارشد.مردم از ساعات اولیه صبح در مسجد جامع تجمع کرده بودند همزمان در مسجد حضرت محمد(ص)نیز نماز عید سعید فطر اقامه شد.

عکس : روابط عمومی شهرداری صالح شهر


لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 5 / 1393برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری نماز عید فطر صالح شهر در مسجد جامع این شهر

امام جماعت صالح شهر از برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجد جامع این شهرخبر داد.

حاج آقا داور نیا امروز در گفت و گو با خبرنگارما در صالح شهرگفت : در طول سال برنامه‌های بسیار مختلف فرهنگی از جمله برگزاری مراسم شب‌های قدر، مراسم اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین(ع) و ماه محرم در مسجد جامع شهر برگزار میگردد.

امام جماعت صالح شهر عنوان کرد: امسال نیز به رسم هر ساله ، این مراسم پرخیر و برکت در مسجد جامع روز سه شنبه 93/05/07 راس ساعت 7 صبح مقارن با عید سعید فطر  به امامت حاج آقا داورنیا برگزار خواهد گردید.



محمود بلیوند رئیس شورای شهرستان گتوند در پیامی گفت : حضور مردم در راهپیمایی روز قدس وحدت مسلمانان را به رخ دشمنان خواهد کشید روز قدس روز حیات دوباره مسلمانان است ، شرکت در راهپیمایی روز قدس ، پاسداشت تفکرات ناب اسلامی است که می تواند تمام جوامع اسلامی را متوجه دشمنی های ناصحیح استکبار ، صهیونیست ها ، داعش و گروه های تکفیری و سلفی نماید. روز قدس روز محکومیت حمایت آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها از جنایات اسرائیل بر علیه امت اسلامی به خصوص مردم غزه است که طی روز های اخیر آماج حملات صهیونیست ها بوده و مردم بی دفاع این منطقه را به خاک و خون کشیده اند . فلسطین مظهر مقاومت است ، در این برهه که شاهد به خاک و خون کشیدن کودکان و جوانان غزه توسط صهیونیست ها هستیم ، مردم دنیا به ویژه شیعیان باید با راهپیمایی در روز قدس خشم و انزجار خود را از این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را نشان دهند . بلیوند ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس اضافه کرد : مردم ایران و مردم شریف شهر گتوند ، سماله ، صالح شهر ، ترکالکی ، جنت مکان ، بخش عقیلی و بخش مرکزی با حضور گسترده خود در این راهپیمایی علاوه بر نشان دادن خشم و انزجار خود از صهیونیست های غاصب ، حمایت خود را از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین اعلام می کنند . و مردم با حرکت خود در روز راهپیمایی انجام و وحدت ملت بزرگ ایران را به رهبری مقام معظم رهبری به رخ جهانیان بکشند . و ان تنصرا... ینصرکم و ثبت اقدامکم